• Európai Parlament
  • Fáklyás ballagás
  • Nyitott Kör Egyesület
  • Projektnap
  • Projektnap
  • Projektnap
  • Projektnap
Budapesti Gazdasági SZC
Berzeviczy Gergely
Két Tanítási Nyelvű
Közgazdasági Szakgimnáziuma


Nyitott Kör Egyesület
Diákélet/2014/15-ös tanév »/Nyitott Kör Egyesület


Névnap



Órarend
A hét: páratlan, B hét: páros







PDF Alapítvány





Alapítványi támogatást fogadunk
1%
Berzeviczy "Berze-Börze" Alapítvány
Adószáma: 18047503-1-41
OTP Bank Nyrt.
Számlaszám: 11704007-20054355



Közösség


Vizsgák


A Nyitott Kör Egyesület pályázatán iskolánk három osztálya (9.b, 9.d és 10.b) nyert lehető-séget arra, hogy részt vegyen az egyesület térítésmentes Kötéltánc című drámapedagógiai foglalkozásán.

A Kötéltánc komplex színházi nevelési előadás 15-17 éves fiataloknak, mely többek közt az alábbi kérdésekre keresi a választ: Mire való a hatalom? Mit tehetünk, ha igazságtalanságot tapasztalunk? Egyáltalán miért tűnik nehéznek kiállni az igazságért?

A színtársulat sajátos formában közelít a téma felé: beszélgetnek, játszanak és lehetőséget adnak arra, hogy a nézők alakítsák is az eseményeket. Nem csupán színház, hanem közös gondolkodás – a hatalom kapcsán.

KREON: Gyűlölöm ellenségem, még ha halott is!
ANTIGONÉ: Én nem gyűlölni – szeretni születtem e földre.” (Szophoklész: Antigoné)

A foglalkozásokra május 11. és június 2. között kerül sor. A diákok minden foglalkozásról önálló fénykép, fényképsorozat, kisfilm, vagy bármely más kreatív formában beszámolnak az iskola honlapján és hivatalos Facebook oldalán is. Kövessetek minket!

Nagy Noémi
magyartanár


A foglalkozásokról készített képek megtekinthetők a Galériában.




A 9. d osztály beszámolója


Aliz: „Én személy szerint nagyon jól éreztem magamat ezen a drámapedagógiai órán. Nem erre számítottam, azt hittem, hogy egy unalmas, érdektelen, olyan beülünk, végignézzük előadás lesz. De pozitívan csalódtam! A kedvenc részem az volt, amikor szobrot kellett "kreálnunk" és közben a szereplők, akiket mozgattunk, nem hagyták el a szerepüket, hanem ugyanúgy veszekedtek tovább, mint a történetben. Mindenkinek ajánlanám, sok mindent lehet tanulni belőle, és még a csoportos játékokkal is megszínesítik az egész előadást.”

Kitti: „Jól éreztem magamat a programon, mert nem egy átlagos előadás volt, amit végig kell ülni. Tetszett, hogy a színészek vagy előadók bevontak minket az előadásba, és játékosan próbálták megmutatni nekünk az Antigoné című színjátékot. Sokkal érdekesebbé tudták tenni a művet, mint azt színházakban tapasztalni lehetett, nekem személy szerint így sokkal érthetőbb volt mű. Az is jó volt, hogy nem teljesen ragaszkodtak az eredeti szöveghez és kicsit modernebben adták elő. A játékok közül főleg a "székfoglalós" tetszett és én úgy láttam, hogy az osztály is nagyon élvezte azt. Jó volt, hogy rámutattak arra, hogy néha ha valaki rendelkezik az általunk kívánt tulajdonságokkal, attól még lehetnek olyan döntései, amelyek nem biztos, hogy tetszenének nekünk. Mert mint Kreón is a rendelkezett a négy tulajdonsággal, amit az osztály választott - tehát igazságos, határozott, tekintélyes és döntőképes volt -, mégsem tetszett mindenkinek törvény, amit hozott. Az előadást főként olyanoknak ajánlanám, akik olvasták vagy látták már az Antigoné című műt, mert ezen a programon sokkal jobban megérthetik és talán még tetszeni is fog nekik.”

D.Szandi: „Személy szerint nekem nagyon tetszett, mert nem egy tipikus, unalmas, ülő program volt. A kedvenc részeim azok voltak, mikor a színészek előadtak jeleneteket, mert át volt ültetve a mai világba, és így könnyebb volt megérteni a történteket. Érdekes volt összevetni az álláspontokat akár a színészekkel, akár az osztálytársakkal. Érdekes, vicces és pörgős volt az egész program menete. Boldogan ajánlanám másoknak is ezt a drámapedagógiai foglalkozást.”

Niki: „Nagyon jól éreztem magam az előadáson, mert nagyon érdekes volt. Jól megoldották a hétköznapokhoz az Antigoné történetét. Az események egymást követték, és mi részeseik lehettünk. Az egész nagyon tetszett, érdekes és szórakoztató volt. Más osztályoknak is ajánlanám, mert jól építették föl a szervezők, és a szereplők is jó fejek és viccesek voltak.”

Anita: „Nekem nagyon tetszett a műsor, ahogy egy szimpla jelentből, amit mi civakodásnak véltünk, egy színdarab részlete jött elő. A játékok is nagyon jók voltak, nekem személy szerint az tetszett a legjobban, mikor egy szoborban kellett jelképezni a hatalmat a kötél segítségével, oda aztán kellett a fantázia. A legtöbb osztálytársam ezt az egészet is elhülyéskedte volna, de szerencsére a 4 segítő mindig mondta, hogy mondják újra, amit mondtak és akkor már nem merték. Szóval nekem a 4 segítő is nagyon szimpatikus volt, nagyon kedvesek voltak és segítőkészek. Engem például az is nagyon motivált, hogy amikor azt látták, hogy valaki csak ül és semmit nem csinál, odamentek hozzá és elmondták neki, hogy például mit tudna csinálni.
Összességében nekem ez a nap sokat jelentett, sokat lehetett tanulni mind a hatalomról, mind arról, hogy hogyan dolgozzunk együtt egy csapatban. És ha csak erre az egy napra is, de legalább összekovácsolódott az osztályunk.”

Adri: „Nekem tetszett a foglalkoztatás, mert nem volt kötelező megcsinálni, amit nem akartál, például a kötélkötözést. Viszont mégis játékosan és vidáman telt el az a néhány óra, amit ott töltöttünk, és új szemléletmódból láthattuk mármint mai napokra vetítve hogy milyen lehetett a mű hangulata.”

Noémi: „Én nagyon jól éreztem magam, és nagyon szórakoztató volt az egész délelőtt. Meglepetés szerűen ért, hogy nem egy megszokott előadásra mentünk. Nekem az a része tetszett, amikor szobrot kellett csinálni. Az nagyon vicces volt. Pár új dolgot megtudtam az osztályban lévő kapcsolatokról, amiken nagyon meglepődtem, mert eddig észre sem vettem. Másoknak is ajánlom ezt a szórakoztató előadást mert amellett hogy vicces, tanulságos is.”

K.Vivi: „Én nagyon jól éreztem magam. Jó volt a hangulat, tetszettek a játékos feladatok. Legjobban az első játék tetszett, amikor meg kellett akadályozni, hogy Zoli le tudjon leülni. Tetszett, hogy a játékokból csak úgy hirtelen elkezdték játszani az Antigonét. A színészek nagyon viccesek és kedvesek voltak.”

Márk: „Nekem nagyon tetszett! A régi görög történetet, mai megszokott helyzetekben ismertette meg nézőjével, így a történetet a néző sokkal jobban átélte, sokkal jobban látott bele. Jó ötlet volt az, hogy a kérdésekre soha nem volt egy pontos, helyes válasz, így mi építhettük fel a történet, a program menetét.”

Gy.Szandi: „A hely, amikor beértünk kicsit ijesztőnek tűnt, a sok fekete miatt. De mikor elkezdődött az első játék, már nagyon jó lett a hangulat. Az színészek nagyon kedvesek voltak és nagyon jól megcsinálták az egész műsort. Egy nagyon kellemes délelőtt volt, egyáltalán nem volt unalmas, szórakoztató volt. Nagyon jól éreztem magam máskor is elmehetnénk oda. A színészeket látszott, hogy rendesen felkészültek és jól értenek a tinédzserekhez, mert nem egy szokványos műsor volt.”

Máté: „Személy szerint nagyon jól éreztem magamat. Nagyon jól bevezették az elején a történetet azzal a székfoglaló szerű játékkal. Jól bemutatta a testvérek közötti viszályt. Érdekes feldolgozása volt a történetnek, én élveztem. Kedvenc részem különösebben nem volt, mert majdnem minden része nagyon kreatív és új volt számomra. A "színészek" nagyon jó fejek voltak és látszott rajtuk mennyire beleélik magukat a szerepükbe. Mindenképpen javasolnám másnak, hiszen nagyon tetszett.”




A 9. b osztály beszámolója


„Nekem a székes játék tetszett a legjobban, mert az a csapatmunkáról szólt. Ott egymásra voltunk hagyva és ott teljesen jól látszott, hogy mennyire figyelünk arra, hogy ne engedjük átadni a helyünket. Össze kellett tartanunk. Az irányítóra viszont az első lépések után már egyáltalán nem figyeltünk, nem volt hatalma felettünk, önjáróak lettünk, nélküle is sokáig helyt tudtunk állni, mert ismertük a rendszer lényegét.”

„Az én kedvenc részem a székes játék volt és az abból való átmenet a történetbe, mert nagyon jól összefolyt a kettő. A vitázásuk is nagyon tetszett, és a köteles színpadi megoldások, s hogy aztán a kötél végig főszereplője lett minden játéknak. Jó volt a verekedős kötélszerzős játék, a kötélhúzás és a kis körökben a kötélen/hatalmon való gondolkodás. Jó megoldások születtek a rendszerről és a hatalomról, és érdekes volt a kötéllel bemutatni ezeket a rendszereket.”

„Ez nemcsak a történetben segített megérteni dolgokat, hanem a való életben is. Igazából, amiket ott hallottunk, azokat az életben is felhasználhatjuk. mivel olyan fogalmakat tisztáztunk, amik eddig is ott voltak a fejünkben. Tudtuk, hogy mit jelent maga a szó, de mélyebben csak most foglalkozott vele mindenki. Őszintén szólva, van olyan dolog, amiben nekem most felnyitotta a szemem. Mert lehet, hogy használtuk hétköznapi értelemben a hatalmat, de igazából mi magunk sem tudjuk néha, hogy valójában mit is jelent. Mikor leültünk kis csoportokba, és beszélgettünk, az volt a legjobb. Családias volt a légkör, mindenki sok jó dolgot elmondott, ezáltal az osztálytársaimat is jobban megismertem. Az pedig, amit ott megtudtam, az jól fog jönni még az életben is. Akik ott voltak, nagyon jól kikérdeztek minket, és a végén jól elbeszélgettünk erről. Pedig csak egy szó volt. És mennyi mindent mondhatunk róla. Kis részekre szedhettük, és jól átértelmeztük egyszerű hétköznapi szavakká. Jó élmény volt ez az egész. Nem bánnám, ha még egyszer elmennénk!”

„Ez a fajta előadás nekem nagyon tetszett. Tetszett, hogy minket belevonva értették meg velünk a művet. Különlegesek voltak a játékok, a beszélgetések. Érdekes volt, hogy az életre vezetett rá bennünket s csupa jó belátásra derített fényt. Ha a helyzet adja, biztosan fel fogom használni a rendszerről és a hatalomról szerzett tapasztalataimat. Őszinteség-bizalom-igazságosság"

„Tetszett, jól építették fel az előadást, élveztem a játékokat és jó fejek voltak a koordinátorok. Nagyon tanulságos volt. Vicces volt, amikor Gábor felháborodott, már majdnem elhittem, hogy tényleg ideges lett.”

Nekem nagyon tetszett ez a foglalkozás. Jól játszották a szerepüket a csoportvezetők. Tetszettek a játékok, főleg a székes. Sokkal jobban megértettem ezzel az Antigonét, mint a korábban színházban látott előadással. Kár, hogy nem végig játszották el az Antigonét, hanem csak a feléig.”

„Jó volt, tanulságos volt. Rengeteg új ismeretre tettem szert és változott a hatalomról alkotott képem is.”

„Nagyon jó volt, mert a koordinátorok közvetlenek voltak és bevontak minket a játékokba, amik tanulságosak voltak. Ezek a játékok nagyon összehozták a csapatot. A szoborépítés volt a kedvencem, mert miközben rendezgettük a szereplőket egy élő szoborcsoporttá, észrevétlenül elemeztük a szereplők egymáshoz való viszonyát.”

„Az előadás nagyon érdekesen volt felépítve, és eleven volt. Nekem az első játék tetszett a legjobban, amikor a székeket kellett védenünk. Hasznosnak találtam a programot, talán tanított minket csapatmunkára is. Az egész egy vidám hangulatú program volt. Nem egy unalmas színdarabot láthattunk, hanem egy érdekes, játékos előadást. A koordinátorok nagyon szimpatikusak voltak és kedvesek, élmény volt velük ez a 3 óra! Bármikor szívesen visszamennék!”

„Nagyon sokat nevettem, jól éreztem magam. Tetszett, hogy mindig mozgásban tartottak minket, nem hagytak minket unatkozni. Még fényképezni is elfelejtettünk. A városalapítós feladat volt a legjobb, és annak a bemutatása. A csoportvezetők kedvesek voltak és nagyon jól kérdeztek.”

„Nekem nagyon tetszett, hogy volt az a beszélgetési kör, és kibeszélhettük magunkból a gondolatokat, érzéseket. Ezek mellett örültem, hogy viccesen és megérthetően próbálták előadni az Antigonét, miközben mi, nézők is szerepet töltöttünk be valamilyen szinten. Az elején nagyon megijedtem, amikor hirtelen sötétségben találtam magam, de aztán ezt felváltotta a derű a játékok közben. Ahogyan haladtunk a történettel és a játékokkal, közben az elménk is rendesen dolgozott és mindenféléről beszélgettünk, megoldásokat kerestünk. A vezetők próbáltak egy irány felé terelni, de az nekem nagyon tetszett, hogy nem volt konkrét megoldás, hanem minden ötlet jó volt.”