• Európai Parlament
  • Fáklyás ballagás
  • Nyitott Kör Egyesület
  • Projektnap
  • Projektnap
  • Projektnap
  • Projektnap
Budapesti Gazdasági SZC
Berzeviczy Gergely
Két Tanítási Nyelvű
Közgazdasági Szakgimnáziuma


Hírek
Őko-iskola/Aktuális »/Hírek


Névnap



Órarend
A hét: páratlan, B hét: páros







PDF Alapítvány





Alapítványi támogatást fogadunk
1%
Berzeviczy "Berze-Börze" Alapítvány
Adószáma: 18047503-1-41
OTP Bank Nyrt.
Számlaszám: 11704007-20054355



Közösség



Vizsgák





Pénz7 iskola

Békamentés
2015. március 18. szerda


A Berzeviczy szakközépiskola egyik tanára, Kökény Erzsébet által szervezett program részei voltunk. Egy kis csoporttal mentünk ásóbékát menteni. A barna ásóbéka a kétéltűek osztályának a békák rendjébe és az ásóbékafélék családjába tartozó faj. A budapesti agglomerációval határos kistérség középső részén található községre, Farmosra mentünk, valamint az itt élő élőlényekkel foglalkozó szervezet munkájában segédkeztünk.

Farmosra megérkezve egy hölgy várt a szervezet tagjai közül, aki tájékoztatott minket a munka lényegéről és kisebb előadást tartott a környezetről. Ezután elindultunk a kerítés mentén, ahol a földbe ásott vödörből kellett kimenteni a kétéltűeket. A diákok feladata volt, hogy megtalálják a békákat, akik az este folyamán beleestek a vödörbe.

A mentés során sok élőt és pár élettelent is találtunk. Segítségünkre voltak még a velünk együtt dolgozó gyerekek. Miközben mentünk, egy-egy érdekességeket is meséltek nekünk és betekintést nyertünk Magyarország élővilágának egy töredékébe.
Miután végeztünk feladatunkkal, átsétáltunk a folyóparthoz, ahol egy kérdéssel kiválasztották azt az embert, aki elengedhette az összegyűjtött békákat. Ezek után beljebb sétáltunk a nádasba, ahol a nyár folyamán még madárgyűrűzés is folyik.

Személyes tapasztalat alapján: Szerintünk nagyon érdekes és kalandos volt ez a nap, teli sok meglepetéssel és új információval.

Szakács Viktória és Molnár Bianka




Az iskolánkban különböző érdekes program lehetőségek vannak. Az egyik ezek közül a békamentés, amin minden évben részt lehet venni.

Farmosra mentünk, ahol egy út szélén kiveszített kerítés mentén leásott vödrökből kellett ásóbékákat kimentenünk. Miután összeszedtük az összes békát, átvittük a telelőhelyükről a szaporodási helyükre, ami egy mocsaras terület. Mi összesen 52 békát mentettünk meg, de volt olyan nap, amikor több ezret is találtak. Az út során sok érdekességet meséltek nekünk mind az ásóbékákról, mind az egyéb fajokról.

Szerintem összességében egy jó hangulatú, és hasznos esemény volt, amit örömmel ajánlok mindenkinek.

Bereczky Petra 10/b




A tavalyi békamentésen én nem voltam, de mások, akik voltak, mesélték, hogy jó volt és élvezték. Ezért is bátorkodtam idén részt venni rajta és nem bántam meg. A száraz idő miatt mi kevés békát tudtunk megmenteni, de ez is valamennyi és több, mint a semmi. Az elején sok vödörben nem is volt béka, és ha volt is, akkor is csak 1 maximum 2. Viszont ahogy haladtunk egyre több békát találtunk akiket meg tudtunk menteni. A legvégén az összes békát egy nagy vödörbe tettük és átmentünk az út túloldalára a mocsárhoz ahol elengedtük őket.

Összességében én jól éreztem magam csak egy kicsit sajnálom, hogy nem tudtunk több békát menteni.

Vida Viktória 10/b




Berze-Börze projektnap
2014. november 28. péntek



Az idei Európai Hulladékcsökkentési Héthez egy iskolai projektnappal csatlakoztunk, amely az Ökológiai munkaközösség és a Közgazdasági munkaközösség együttes szervezésében valósult meg 2014. november 28-án, pénteken. Célunk kettős volt. Egyrészt szerettük volna felhívni a figyelmet a hulladékcsökkentés fontosságára, másrészt szerettük volna, ha a diákok saját standjuk segítségével tapasztalhatják meg a marketing fontosságát.

Az osztályokat a Közgazdasági munkaközösség szaktanárai csoportokra osztották, s már a projektnap előtti hetekben felkészítették őket a rájuk váró feladatokra. Minden diáknak hoznia kellett legalább egy eladásra szánt tárgyat. Ez lehetett otthon már feleslegessé vált, de még jó állapotú tárgy, vagy saját készítésű, hulladék alapanyagú tárgy is. Élelmiszert csak abban az esetben árusíthattak, ha az alapanyag valamilyen formában „újrahasznosított” volt (pl.: kekszmorzsa, maradék csoki).

A standokat közösen alakították ki az osztálytermeikben, fontos volt a stand külleme, előzetes reklámozása, a tárgyak beárazása. Ehhez külön szempontrendszert is kaptak a szaktanáraiktól. Osztályszintű előzetes feladat volt egy olyan ruha elkészítése is, amelynek minden alapanyaga hulladék. Erre a napra külön farmerhulladék-begyűjtést is szerveztünk a Réthy Fashionnal karöltve.


A projektnap menete a következő volt:

7:45-9:00-ig a csoportok kialakították a standokat, beárazták a termékeket, elkezdték a reklámozást, kampányolást (rádió, szendvicsember, suli-monitor, újrahasznosított plakátok, lepedők) Ebben az idősávban lehetett leadni a farmereket is.

9:00-10:30-ig megnyitott a vásár, a diákok egyrészt árusították saját termékeiket, másrészt körbejárták a többi osztály standjait és vásároltak. Közben a szakmai zsűri is pontozott. A teljes bevétel az osztályok osztálypénzét növelte.

Ez alatt az idő alatt négy teremben folytak kísérőprogramok, melyre előzetesen lehetett jelentkezni minden osztályból 10-12 diáknak.

Az egyik teremben egy vendégelőadó, Lipka Borbála szakirányos egyetemista tartott ökológiai vetélkedőt. A 25 résztvevő diáknak hat témakörhöz kapcsolódóan (természetvédelem, víz, energia, egészséges táplálkozás, vegyszerek, hulladék) kellett kérdésekre válaszolnia, illetve játékos feladatokat megoldania.

A másik teremben A fenntartható italosdoboz, a BevCan East új alumínium italosdobozok szelektív hulladékgyűjtését népszerűsítő oktatófilmjét nézhették meg a diákok, majd ehhez kapcsolódóan töltöttek ki tesztet. A vetítés végeztével kerekasztal beszélgetéssel dolgozták fel a témát.

A harmadik teremben két internet segítségével megoldható feladatot kaptak a diákok.
1. Fotókat kellett gyűjteniük arról, hogy számukra mit jelent a környezetvédelem, s a fotókat sorrendbe állítva, képaláírással ellátva egy képzeletbeli kiállítást kellett összeállítaniuk. (csatolmányokban: A te kezedben van a döntés kiállítás és Kezünkben a Föld kiállítás)
2. Ki lehetett számítaniuk a saját ökológiai lábnyomukat, majd 20 mondatos esszét írtak arról, hogy hogyan tudnák csökkenteni saját ökológiai lábnyomukat. (csatolmányokban: Ökolábnyom esszé 1-2.)

A negyedik teremben kézműves foglalkozáson vehettek részt, ahol hulladékokból készíthettek termékeket. (képek)

11 órától kezdetét vette a tornateremben a fergeteges divatbemutató. Először a Réthy Fashion farmerhulladékból készített divatos ruháit mutatta be 28 berzés diák és 5 berzés tanár. Ezt követően az osztályok modelljei is bemutatták a saját hulladékokból készített ruhájukat. (képek)


A nap zárásaként értékeltük a diákok munkáját.
Kategóriák:
Legváltozatosabb kínálat, Legjobb marketing, Legszebb hulladékruha, Legtöbb farmert leadott osztály Adatok:
Résztvevők száma: 400 diák, 40 pedagógus (közvetetten érintettek a diákok szülei és nagyszülei, sok termék elkészítésében ők is segítettek)
Hulladékcsökkentés: 292 db farmeranyag


Nagy Noémi
Ökológiai munkaközösség-vezető






Örömmel tudatjuk, hogy a Berzeviczy Gergely Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Szakközépiskola az Emberi Erőforrások Minisztériuma és a Vidékfejlesztési Minisztérium pályázatán ÚJRA elnyerte az Ökoiskola címet.

Iskolánk 2016. december 31-ig jogosult a cím használatára.
A következő ciklusban már az örökös ökoiskola címért pályázhatunk!
Köszönjük az elmúlt 3 év lelkes munkáját minden diákunknak, a tantestületnek és az iskola minden dolgozójának.

A képen: Koronkáné Járai Annamária igazgató és Nagy Noémi ökológiai munkaközösség-vezető